حسینیه منتظران مهدی (عج) مراغه

حسینیه منتظران مهدی (عج) مراغه

حسینیه منتظران مهدی (عج) مراغه

حسینیه منتظران مهدی (عج) مراغه

يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶ ق.ظ

آیت‌الله حاج شیخ علی ارومیان

آیت‌الله شیخ علی ارومیان مبلّغی توانمند و تلاش‌گری خستگی‌ناپذیر است که عمر بابرکت خود را در جهت ترویج معارف الهی و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی سپری ساخته و در این مسیر از جان و مال و فرزندان خویش مایه گذاشته‌است. 

آیت‌الله علی ارومیان در سال ۱۳۱۱ ه. ش برابر با ۱۳۵۱ ه. ق در خانواده‌ای مؤمن و متعهد در مراغه از توابع استان آذربایجان شرقی به دنیا آمد. 

وی پس از فراگیری قرآن و دروس متداول در مکتب‌خانه به مدارس جدید رفت و تا مقطع متوسطه به صورت متفرقه شرکت کرد. 

پس از آن به سبب علاقه به تحصیل علوم دینی، به فراگیری دروس حوزوی در مدرسه علمیه مراغه پرداخت. وی دروس مقدماتی را نزد حضرات شیخ عزیز ادیب، حجت‌الاسلام مدرس و آیت‌الله حاج میرزا حسین هبة‌اللهی فراگرفت. سپس برای تکمیل تحصیلات ره‌سپار حوزه علمیه قم شد و سطوح عالیه را از محضر آیت‌الله میرزا مسلم ملکوتی آموخت. 

آن‌گاه به نجف اشرف رفت و از دروس خارج فقه و اصول آیات عظام: سیدمحمود شاهرودی، سیدابوالقاسم خویی، سیدمحسن حکیم، سیدعبدالله شیرازی و امام خمینی، بهره‌ها برد. 

 وی در کنار تحصیل از تدریس نیز غافل نبود و از این رهگذر فضلا و طلاب بسیاری از خرمن دانش وی بهره برده‌اند. 


 آیت‌الله ارومیان پیش از پیروزی انقلاب، در جریان مبارزات ضد رژیم و به تبلیغ اسلام و مبارزه علیه طاغوت پرداخت. وی پس از پیروزی انقلاب نیز کلیه مسئولیت‌های اجتماعی، سیاسی مراغه را به عهده گرفت و به سر و سامان‌دادن اوضاع پرداخت و اکنون در تهران به فعالیت‌های فرهنگی اشتغال دارد. 

مسئولیّت ها: نمایندگى حضرت امام خمینى (ره)، سرپرستى ارگان‏ هاى انقلابى مراغه، اداره پادگان، شهربانى و ژاندارمرى مراغه تا تعیین فرمان‏دهى رسمى از مرکز، دو دوره نمایندگى مجلس شوراى اسلامى، امامت جمعه شهرستان میانه، نمایندگى مجلس خبرگان رهبرى در دوره‏هاى دوم و سوم و عضویّت در دفتر مقام معظّم رهبرى - دامت برکاته - براى پاسخ‏گویى به مسائل شرعى. 


آیت الله ارومیان در عین حال پدر سه شهید به نام‏‌هاى مهدى ارومیان، رضا (عبدالحمید) و محسن ارومیان هستند. فرزند چهارم ایشان نیز در درگیرى با منافقین در جزیره مجنون مجروح و جانباز شدند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۷
حسینیه منتظران مهدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">